This site requires the Adobe Flash Player.
straightegyptians

Welcome Guest ( Log In | Register )

8 Pages V  « < 6 7 8  
Reply to this topicStart new topic
> Born To Perform
HLM
post Oct 21 2003, 04:01 PM
Post #106

Advanced Senior Member

Group: Members
Member No.: 192

Hi ######

According to Sartez's race record , Buck Griffin apparently rode
him. But he also rode in numerous other countries, such as Iraq, Egypt, Poland, India.. Do you or anybody know how his travel was arranged - how he got to all these countries?
who was Buck Griffin???

thanks kindly
hansi
Go to the top of the page

+Quote Post
Guest_Guest_reluctant2_*
post Oct 24 2003, 05:04 PM
Post #107

Guests

Juergen PreuB,, Ein scharfes SS geschrieben sieht als ein B aus. Wenn mann Deutsch im Ausland lernt wird so etwas schnell vergessen. Im Amerikanischen alphabet gibt es gar kein Scharfes SS.
Surprising why such is questioned???
Helps when you speak both.
Just an aside.
JAL

+Quote Post
HLM
post Jul 7 2004, 06:21 PM
Post #108

Advanced Senior Member

WOW,WOW,WOW- "without extreme type good conformation is not possible????????
I think you got it all wrong. Just look at some of the 2-3legged, mutton whither, no rearend, bad front and hind legs, impossible small hoofs, shallow girth, etc.etc. "Classical Mess".!!!!!

Sorry, may be you just did not type it right, and did not mean what you stated.

Have a great day
Hansi rolleyes.gif

'

+Quote Post
Guest_Frauke_*
post May 2 2005, 03:44 PM
Post #109

Guests

I am finnished reading the article and at the end of this article was the link to this discussion. I want to add I think it's impossible to maintain a certain level of stamina and willingness to perform without testing the horses again and again. It's not enough to rest on laurels and on the phrase that Arab horses are performance horses since time immemorial. We have to scrutinize this. I mean it's like the production in a factory. They know that everything works smoothly but they make spot tests every day. we must take such spot tests with our horses too. Why not selecting randomly one or two stallions at every German Stallion Show ? These two stallions must be entered at one of the stallion performance tests and the cost are covered by the German Arab Horse Society. Just a proposal to think about.

+Quote Post
HLM
post May 2 2005, 05:43 PM
Post #110

Advanced Senior Member

Dear Frauke

thank you, you said it so well.

Yes, the Arab was born a performance horse, just like the birds were born to fly.

you idea is excellent, better still if all halter horses of sattle age, are required to perform under sattle at the same show.
Now lets see if we have 4 or two legged horses.

Have a nice day
Hansi biggrin.gif .

+Quote Post
Guest_GastGuest_*
post Jul 17 2005, 08:44 AM
Post #111

Guests

Hey Oliver, der ARtikel war verdammt schwer zu finden habe unter MuqAtamm gesucht und ihn erst nicht gefunden. Gibt genau das wieder was ich denke. sUper und Danke Rosi für den Tip im Araber-Forum.

+Quote Post
Guest_Kassi_*
post Dec 20 2005, 02:40 PM
Post #112

Guests

Sehr interessant...

Ich lese immer "ob wir das wollen" mit wir=Mensch.

Das lässt mich schon ein wenig stutzig werden. Denn wenn der "göttliche" Schaffensdrang des Menschen dahin geht, vom Fundament völlig unbrauchbare Pferde zu erschaffen, die letztendlich als "Ausschuss" in der Wurst landen, halte ich das persönlich nicht für sonders erstrebenswert und frage mich auch warum solche Leute nicht Bildhauer geworden sind, die ihre Ideal aus Holz oder Ton erstellen.

Ja, ja... Auch das arabische Pferd ist ein Lebewesen und sollte mit entsprechender Würde und Achtung behandelt werden.

Ob das reiterliche Zuchtziel nun europäisch oder nach dem klassischen Stil der Beduinen geprägt ist - wieviele von den Reitern auch immer in den beschriebenen Wüstenregionen zu Pferde unterwegs sein mögen um feindliche Stämme zu überfallen - halte ich dann in der Tat für Geschmacksfrage. Hier sehe ich auch nicht die Notwendigkeit, das eine zu tun und das andere zu lassen.

Aber das Wohl des Pferdes sollte IMMER an erster Stelle stehen. Und das ist nicht unbedingt von der Kopfform oder der Höhe des Schweifansatzes abhängig.

+Quote Post
ansgar
post Dec 4 2006, 01:35 PM
Post #113

Member
**

Member No.: 4374

Ich habe das gerade gelesen. Leider stimmt immer noch jedes Wort.

+Quote Post

8 Pages V  « < 6 7 8
Reply to this topicStart new topic

Lo-Fi Version Time is now: 21st August 2014 - 10:09
This site requires the Adobe Flash Player.